We zijn echte placemaking-believers! Al vanaf het eerste moment zijn we gestart met het testen van verschillende tijdelijke initiatieven die het DNA van Amsterdamse Poort versterken. Zo zetten we de eerste stappen van een monofunctioneel winkelcentrum naar een multifunctioneel stadshart. Neem bijvoorbeeld het museum voor hedendaagse kunst OSCAM, sneakermerk Patta met een pop-up store, de CuliWalk en cultureel platform New Metropolis.

Herkenbaar en authentiek merk

We hebben een curatorteam samengesteld die lokale samenwerkingen opzoekt, ruimte biedt voor experiment en zo deze placetesting aanjaagt. Ook zetten we in op omgevingsmanagers die zorgen voor een benaderbaar en persoonlijk ‘loket’ voor alle vragen van bewoners, huurders en ondernemers. Zo zorgen we ook tijdens de herontwikkeling dat er voldoende te beleven valt in Amsterdamse Poort en bouwen we ondertussen aan een herkenbaar en authentiek merk.

De placemaking initiatieven ontstaan in samenspraak met bewoners en ondernemers om ze zo aan te laten sluiten op hun behoeften. Zij bepalen mede over welke thema’s ze mee willen praten en via welke kanalen. Om zo’n initiatief tot een succes te maken hebben we een heldere en herkenbare communicatie ontwikkeld.

Contact

Diana Baard
Senior Commercial Manager
Diana.Baard@cbre.com
www.amsterdamsepoort.nl